شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۸۸

فیلم اعتراف بدون شکنجه / مادرسهراب اعرابی درشورای شهرتهران

این عکس پیش از خاکسپاری سهراب اعرابی وهنگام شستشوی او گرفته شده است. دست راست او شکسته است و سینه اش شکافته! شکستگی دست یعنی که بعد از دستگیری شکنجه شده و شکافتگی سینه یعنی این که به یک بیمارستانی منتقل شده است. و یا با دوختن سینه او خواسته اند اینطور وانمود کنند که در بیمارستان فوت کرده است.
ستاد جنگ روانی کودتای 22 خرداد، که تابع ستاد مرکزی کودتا و فرمانداری نظامی کودتاست، طی چند روز گذشته تحرکات جدیدی را آغاز کرده است. از جمله تهدید به پخش اعترافات زیر شکنجه و یا انتشار نامه های جعلی بنام آیت الله های قم و یا 50 نماینده مجلس خبرگان. حسین شریعتمداری در مرکز هدایت این ستاد جنگ روانی و همچنین واحد بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری است که فرمانداری نظامی کودتا سکان آن را در اختیار دارد. به همین دلیل است که همزمان با این تحرکات جدید، یکی از فرماندهان سپاه بنام "جوادی" که ظاهرا مسئول واحد سیاسی سپاه است نیز خواهان پخش اعترافات شده است. همین ورود به صحنه و تاکید بر پخش اعترافات زندانیان شکنجه شده خود دلیلی است آشکار بر نقش شماری از فرماندهان سپاه در کودتای 22 خرداد و دستگیری های گسترده سیاسی.
البته یک خانمی هم که معلوم نیست در ارتباط با کدام کانون قدرت به مجلس هشتم برده شده، اکنون زبان باز کرده و بجای دفاع از حقوق پایمال شده زنان در جمهوری اسلامی، فرماندهان کودتاچی را زیر چادر خود در پناه گرفته و خواهان پخش اعترافات شده است. نماینده میانه سالی که طی 3 سال گذشته، تنها نمودش اشغال یک صندلی در مجلس بوده است! این نماینده ابرو کمانی "زهره الهیان" نام دارد و با 274 هزار رای از حوزه تهران، ری، شمیران و اسلامشهر به مجلس هشتم برده شد. 30 – 40 سالش است. این هم از پدیده های پرشمار جمهوری اسلامی است. یک نماینده، با این سن و سال، بی آنکه معلوم شود اساسا سابقه اش چیست و تا حالا کجا بوده؟ به یکباره خواهان پخش اعتراف زیر شکنجه شود. شاید سابقه زندانبانی و یا حضور در اتاق شکنجه را داشته است.
دو نامه ای که حسین شریعتمداری از طرف ستاد جنگ روانی جعل و منتشر کرده را جداگانه دراین شماره پیک نت می خوانید، اما همزمان با انتشار این خبرها، در یک گوشه دیگر شهر تهران نیز اعترافات دیگری جریان یافت. البته این اعترافات بدون شکنجه بود و محل فیلمبرداری از آن نیز زندان اوین نبود بلکه شورای شهر تهران بود. مادر سهراب اعرابی به همراه چند تن دیگر از مادرانی که فرزندانشان در جریان مقابله با کودتا کشته شده اند و همچنین برخی زنان و مادران زندانیان کودتا به شورای شهر تهران رفته و گوشه ای از آنچه را صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمی گوید را گفت. او از کشته شدن فرزندش گفت که از اینجا
ببینید!

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating