یکشنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۸

رژیم صفوی فتیله‌ی فتنه را در بلوچستان آتش می‌زند!!

دهها تن از شهروندان بلوچ در شهرهای مختلف توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
سنی نیوز: دهها تن از شهروندان بلوچ در شهرهای مختلف توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مناطق نا معلومی منتقل شدند.در محدوده زمانی ده روز گذشته، دهها تن از شهروندان بلوچ که اکثریت آنان را جوانان تشکیل میدهند در شهرهای زاهدان و سراوان توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصیها بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل شده اند.از تعداد دقیق بازداشت شدگان اطلاع دقیقی در دست نیست و همینطور اتهامات و دلایل بازداشت اما منابع مطلع گزارش می دهند وجه مشترک تمامی آنها خویشاوندی با فعالان سیاسی و یا فعالیت دینی. منابع محلی هرگونه اقدام یا فعالیت سیاسی افراد دستگیر شده را رد می کنند.
اسامی سیزده تن از بازداشت شدگان عبارت است از: حمزه ریگی، سعید ناروئی، عبدالرحمان ریگی، عزت الله ریگی، عبدالمالک ریگی، حبیب الله ریگی، ابراهیم ریگی، اسماعیل ریگی، حامد ریگی، احمد قنبرزهی، عبدالله ناروئی، اسدالله شه بخش، ناصر شه بخش.
اما بازداشت شدگان سراوان بیشتر از طبقه ی فرهنگی هستند. در بین آنها ۲۲ معلم سرشناس شهرستان هستند.و تا کنون تنها اسامی زیر به ما گزارش شده است:محمد صالح اسلام زهی همراه با فرزند ۱۷ساله اش مهدی اسلام زهی, علیم جنگی زهی از آموزگاران دبستان باقرخان سراوان, بهروز باهورزهي، آموزگار دبستان ۱۲ارديبهشت سراوان - عليرضا چاکري، معاون دبستان باقرخان سراوان - حميدرضا چاکري، آموزگار دبستانهاي سراوان - عبدالرحمن روانبخش، مهندس کامپيوتر و کارمند اداره آموزش و پرورش سراوان.لازم به ذکر است علیرغم پیگیریهای مستمر خانواده این افراد از مراجع قضایی و انتظامی تاکنون از سرنوشت و محل نگهداری این افراد اطلاعی حاصل نشده است.رژيم صفوی در ۲۳ تيرماه, در يك جنايت وحشیانه ۱۳ زنداني سياسي را در زاهدان به بهانه‌ی «محارب با خدا و مفسد في الارض» اعدام كرد!!!
هدف رژيم از اين اعدامها و دستگيريها ايجاد رعب و وحشت براي ممانعت از گسترش اعتراضات مردم محروم سيستان و بلوچستان است كه به خاطر فشارهای مذهبی و سركوب و تبعيض و فقر به شدت از اين رژيم منزجرند می‌باشد.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating