دوشنبه، مهر ۲۷، ۱۳۸۸

پاکستان اظهارات احمدی نژاد را رد کرد


دبی – العربیه نت

پاکستان اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی برمشارکت عناصری از سازمان امنیت پاکستان درحادثه بمب گذاری روزگذشته درمنطقه سرباز در استان سیستان وبلوچستان را رد کرد.

سخنگوی وزارت کشورپاکستان امروز دوشنبه 19 – 10 – 2009 گفت : " پاکستان هیچ دخالتی درفعالیت های تروریستی ندارد و ما برای ریشه کردن این خطرمبارزه می کنیم."

احمدی نژاد روزگذشته گفته بود : " برخى از ماموران در پاکستان با عوامل اصلى این حوادث تروریستى همکارى مى‌کنند و این را حق خود مى‌ دانیم که این جنایتکاران را از آنها مطالبه کنیم."

وی همچنین از دولت پاکستان خواست " در دستگیرى عوامل اصلى این حوادث تروریستى بیش از این معطل نکند."

نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه وچند تن دیگر از فرماندهان محلی سپاه دیروز در یک هجوم انتحاری درمنطقه سرباز در سیستان وبلوچستان کشته شدند.

این انفجار هنگامی به وقوع پیوست که یک فرد انتحاری با بستن مواد منفجره خود را در میان شرکت کنندگان در همایشی تحت عنوان " وحدت میان عشایر شیعی و سنی" منفجر کرد.

منابع رسمی آمار کشته شدگان این حادثه را 41 تن ذکر کردند.

گروه جندالله که در منطقه سیستان وبلوچستان علیه نیروهای دولتی وامنیتی فعالیت می کند مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

این گروه طی سالهای گذشته عملیات متعددی علیه نیروهای امنیتی وعناصرسپاه پاسداران انجام داده است.

درهمین حال وزارت خارجه ایران کاردار سفارت پاکستان در ایران را احضار کرد و به او اعلام کرد که " عاملان انفجار از پاکستان وارد ایران شدند."

بالاى صفحه

گفتگوی احمدی نژاد وزرداری

محمود احمدی نژاد درگفت وگو با همتای پاکستانی خود آصف علی زرداری از دولت پاکستان خواست تا " مقابله با جنایتکاران تروریست امری ضروری است و باید با همکاری مشترک و جدول زمانبندی به مقابله جدی با آنها پرداخت. "

به گفته خبرگزاری دولتی ( ایرنا ) احمدی نژاد در این گفت وگو تاکید کرد" حضورعوامل تروریستی در پاکستان قابل توجیه نیست و دولت پاکستان باید کمک کند که جنایتکاران هر چه زودتر دستگیر و مجازات شوند."

از سوی دیگر رئیس جمهور پاکستان حادثه بمب گذاری در منطقه سرباز پاکستان را محکوم کرد وخواستارهمکاری مشترک نیروهای امنیتی دو کشور برای مقابله با تروریسم شد.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating