شنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۸

طرح جدید سناتورهای آمریکایی درباره رژیم


سه سناتور آمریکایی در مداخله ای آشکار در امور داخلی ایران، درصدد تدوین طرحی که آن را «مبارزه با سانسور خبری و افزایش دسترسی ایرانیان به اطلاعات» خوانده اند، هستند.

به گزارش «فردا» به نقل از « بی بی سی»، دو سناتور جمهوری خواه جان مک کین و لینزی گراهام به همراه جوزف لیبرمن سناتور مستقل به دنبال این هستند در ادامه اقدامات مداخله جویانه تاریخی آمریکا، بودجه رسانه های فارسی زبان دولت آمریکا را افزایش دهند.

بنابراین گزارش آنبودجه ان قصد دارند در این طرح ای برای مبارزه با فیلترکردن وب سایت ها و پارازیت انداختن بر امواج ماهواره ای از داخل ایران تخصیص دهند، سناتور گراهام مدعی شده است: «ما می خواهیم مردم ایران در دسترسی داشتن به اطلاعات و اعمال حق بیان و آزادی گردهمایی در شبکه اینترنت یک قدم از رژیم ایران جلوتر باشند.»

طرح مورد نظر این سه سناتور همچنین برنامه ویژه ای برای جمع آوری و انتشار اطلاعات در مورد ادعایی مبنی بر «نقض حقوق بشر» به راه خواهد انداخت.

سه سناتور آمریکایی همچنین در نظر دارند دولت این کشور را موظف کنند نام شرکت هایی را که به ایران برای فیلتر و سانسورکردن شبکه اینترنت کمک می کنند به کنگره گزارش دهد.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating