دوشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۸۸

بیانیه آداپ در خصوص محکومیت اعمال خشونت حکومت ایران در برابر غیرنظامیان

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجانی در ایران (آداپ) از مبارزه کنونی مردم بر علیه ظلم و ستم حمایت و پشتیبانی کرده و بحران فعلی در انتخابات را بازتاب خواستهای دمکراتیک مردم ایران می داند.
آداپ(ADAPP) خشونت مورد استفاده برای درهم شکستن موج اعتراضات دمکراتیک و مردمی در خصوص مسائل انتخابات را محکوم می نماید.
فیلمهای شلیک شبه نظامیان بسیج به سوی شهروندان بی گناه باعث جریحه دار شدن عمیق احساسات همگانی و احساسات اعضای ما شده است لذا ضمن محکومیت و تقبیح خشونت بکار رفته توسط جمهوری اسلامی، حکومت ایران را به توقف کامل اقدامات سرکوبگرانه و خشونت آمیز فرامی خوانیم.
در ماه مه ۲۰۰۶ ، پس از تجمعات خیابانی آذربایجانیها در اعتراض به کاریکاتور چاپ شده در روزنامه دولتی " ایران " – که به صورت اهانت آمیزی آذربایجانیها را به سوسک تشبیه نموده بود - دهها نفر کشته شدند و تعداد زیادی نیز دستگیر و زندانی گردیدند اگرچه سرکوب آذربایجانیها نیز همانند اقدامات اخیر بر علیه اعتراضات در خصوص مسائل انتخابات ایران خشونت آمیز و خونین بود اما توجه اندکی از سوی جامعه جهانی به آن معطوف گردید. آداپ (ADAPP) با درک کامل اهمیت پوشش خبری رسانه ها از جامعه بین المللی می خواهد که تلاش های خود را برای پوشش بیشتر اخبار کسانی که خواهان دموکراسی و آزادی بیان در ایران هستند ادامه دهد.
سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و توویتر نقش موثری در گزارش خشونت و بی رحمی بکار رفته از سوی دولت ایران داشته اند ، با این حال آداپ (ADAPP) خواستار احتیاط در انتشار گزارش رسانه ها با تکیه بر سایتهای اجتماعی است چون گمان می رود که مقامات رسمی با نفوذ در این سایتها به اشاعه گزارش های غلط بپردازند.
آداپ (ADAPP) به مدت ۳ سال ، ارتباط نزدیک با گروههای مدافع حقوق آذربایجانیها در ایران داشته است و به حفظ ارتباط با آذربایجان ایران در تبریز، ارومیه، زنجان، اردبیل و سایر شهرهای آذربایجان ادامه می دهد بطوریکه از زمان شروع اعتراضات در انتخابات ایران در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۰۹ ، تماس روزانه با آذربایجان ایران دارد.
پس از اعلام نتایج انتخابات و شروع اعتراضات، تظاهراتی در شهرهای تبریز و ارومیه شکل گرفت . بنا بر گزارش شاهدان عینی در طول تظاهرات مورخه های ۱۳ و ۱۵ ژوئن ۲ نفر در ارومیه به قتل رسیده و جان خود را از دست داده اند همچنین شاهدان عینی گزارش داده اند که در اعتراضات ۱۵ ژوئن تبریز سه نفر به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته اند.
پس از ۱۵ ژوئن اعتراضات سازماندهی شده و گسترده ای در آذربایجان روی نداده است و علیرغم انتشار فیلم های مختلف و گزارشهایی با ادعای اعتراضاتی جدید در تبریز، تماسهای آداپ نشان میدهد که شهرهای آذربایجان در ایران نسبتا آرام باقی مانده است.
آداپ صمیمانه به خانواده های قربانیان این سرکوب خونین، تسلیت عرض نموده و از حرکت مردم ایران به سمت دمکراسی حمایت می نماید ما امیدوار هستیم حکومت ایران اراده مردم را بپذیرد.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating