چهارشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۸

فیفا در مورد تنبیه احتمالی بازیکنان ایرانی توضیح خواست


بی بی سی : فیفا در نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران در مورد تنبیه احتمالی چندین بازیکن تیم ملی ایران به خاطر پوشیدن مچ بندهای سبز ظاهرا در حمایت از میرحسین موسوی، نامزد رقیب محمود احمدی نژاد، توضیح خواسته است.
شش نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از جمله علی کریمی و مهدی مهدوی کیا در بازی هفته قبل مقابل کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 که یک بر یک مساوی شد، مچ بندهای سبز داشتند.
"کانال خبری 4" بریتانیا در روز سه شنبه و روزنامه گاردین در روز چهارشنبه گزارش دادند که به این بازیکنان گفته شده است به خاطر این اقدام دیگر هرگز اجازه بازی در تیم ملی را نخواهند داشت.
یک سخنگوی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این سازمان طی نامه ای به ایران خواستار اطلاعات در این باره شده است.
این سخنگو گفت: "ما نامه ای به فدراسیون فوتبال ایران نوشتیم تا در مورد گزارش های رسانه ای درباره آنچه برای برخی از بازیکنان ایرانی در پی بازی دور مقدماتی با کره جنوبی رخ داده جواب بگیریم و خواستار رفع ابهام شده ایم."
وزارت کشور ایران بلافاصله پس از انتخابات 22 خرداد آقای احمدی نژاد را برنده اعلام کرد که فریاد اعتراض سایر رقبا نسبت به بروز تخلف و تقلب گسترده را به دنبال داشت و باعث تنش و ناآرامی گسترده در ایران شده است. اما دولت می گوید انتخابات سالم بوده و از ابطال نتایج که خواسته دو نفر از رقباست خودداری کرده است.
تیم ملی ایران در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی مقابل کره جنوبی به نتیجه 1-1 دست یافت و از صعود به جام جهانی باز ماند.
به دست داشتن نوارهای سبزرنگ به مچ دست بازیکنان ایران آن هم فقط در نیمه اول باعث جلب توجه زیادی شد که به حمایت از میرحسین موسوی تعبیر شد.
اما منصور پورحیدری سرپرست تیم ملی ایران دلیل بستن مچ بند های سبز را "نذر برای پیروزی" دانست و با وجود دفاع از این اقدام به استناد سابقه آن در دوران بازیگری خود گفت بازیکنان "در بین دو نیمه با این تشخیص که ممکن است این سبزها مورد سوء استفاده عده ای قرار گیرد آنها را باز کردند."
جواد نکونام، علی کریمی، حسین کعبی، مسعود شجاعی، محمد نصرتی و مهدی مهدوی کیا بازیکنانی بودند که اقدام به این کار کردند.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating