جمعه، تیر ۰۵، ۱۳۸۸

بازداشت و تهدید گسترده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر

خبرنامه امیرکبیر: طی روزهای گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده و یا مورد تهدید قرار گرفته اند. برخی از دانشجویان بازداشت شده پس از چند روز آزاد شدند اما همچنان ۳ نفر از دانشجویان که طی روزهای اخیر دستگیر شده اند، در وضعیت نامشخصی در بازداشت به سر می برند.
پدرام رفعتی و هادی پلاور از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک و مجتبی علیجانی دیگر دانشجوی پلی تکنیک دوشنبه شب ۲۵ خرداد در حال بازگشت به خوابگاه انصارالحسینی دانشگاه بودند که در نزدیکی خوابگاه توسط عده ای لباس شخصی ناشناس بازداشت شدند.
در مدت بازداشت، این دانشجویان تنها یک بار با خانواده خود تماس گرفتند و دراین تماس نیز از ذکر محل نگهداری و وضعیت خود منع شدند.
دو تن از این دانشجویان روز ۲۹ خرداد آزاد شدند، اما پدرام رفعتی همچنان در بازداشت به سر می برد. این دانشجویان به همراه عده زیادی از بازداشت شدگان روزهای اخیر در اندرزگاه ۲ زندان اوین به سر می بردند و از میان آنان پدرام رفعتی در سلول انفرادی محبوس بوده است و احتمال می رود وی همچنان در انفرادی باشد.
همچنین نیروهای امنیتی یکشنبه شب با یورش به منزل امیرحسین استیری از فعالین دانشجویی و نشریاتی پلی تکنیک و از اعضای ستاد مهندس موسوی، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
بیتا صمیمی زاد از فعالین دانشجویی پلی تکنیک نیز در هفته اخیر توسط مأموران لباس شخصی در نزدیکی منزلش بازداشت شده است، از محل نگهداری و وضعیت وی نیز اطلاعی در دست نیست.
لازم به ذکر است آدرین جلالی دانشجوی سابق پلی تکنیک که هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است نیز ۲۵ خرداد با هجوم مأموران امنیتی به منزل شخصیش در تهران بازداشت شد و از وضعیت وی نیز اطلاعی در دست نیست.
با توجه به انتشار گزارشی از برخورد خشونت آمیز و وحشیانه نیروهای امنیتی با دانشجویان در زیرزمین ساختمان وزارت کشور، نگرانی فراوانی در مورد سلامتی این دانشجویان بازداشت شده وجود دارد.
ضمناً در هفته اخیر چند تن از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدi و در آنجا مورد تهدید بازجویان قرار گرفتند.
تماسهای تهدید آمیزی نیز از طرف کسانی که خود را ماًموران امنیتی معرفی می کنند با بسیاری از دانشجویان پلی تکنیک گرفته شده و آنان به بازداشت در صورت ادامه فعالیت اعتراضی تهدید شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating