پنجشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۸۸

ایمیل را هم قطع کردند


روزنامه اعتماد: شبکه ارتباطي کشور محدود و محدودتر مي شود. از روز جمعه۲۲خرداد اختلالات سراسري سرويس هاي ارتباطي شروع شد. قطع سيستم اس ام اس از ابتداي شب بيست و يکم خردادماه اولين قدم براي قطع گسترده شبکه اطلاع رساني بود. البته در ابتدا مردم و مشترکين کليه اپراتورهاي کشور تصور مي کردند اين موضوع يک اتفاق آني باشد. از اين تاريخ تاکنون نه اين سيستم وصل شده و نه توضيحاتي از سوي مقامات در اين باره داده شده است. البته در اين ميان گفته شده شرکت مخابرات، شرکت ارتباطات سيار و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در حال پيگيري و بررسي علل و عوامل توقف ارسال اس ام اس يا پيامک شده اند اما تاکنون اين بررسي ها به نتيجه نرسيده و هيچ يک از سازمان ها و ارگان هاي مربوطه گزارشي مبني بر کشف علت قطع سيستم ارائه نکرده اند. پس از قطع سراسري سيستم پيامک، قطعي مثل ويروس پيشرفته يي به سيستم تماس هاي تلفن همراه هم سرايت کرد. با اختلال پيش آمده در اين سيستم مشترکين مورد جفاي ديگري قرار گرفتند و بدين ترتيب امکان تماس آنها در طول شب کاملاً قطع شد.
قطع شبانه سيستم تماس تلفن همراه نيز همچنان به قوت خود باقي است و هنوز هيچ مرجع دولتي توضيحي در اين باره نداده است. با اتفاقات عجيب و غريب و غيرمتعارفي که در اين دو سيستم واقعاً ابتدايي رخ داد مردم از ابتدايي ترين خدمات و سرويس هاي ارتباطي محروم شدند. از روز دوشنبه نيز قطع سرويس تماس در شبکه تلفن همراه زودتر از روزهاي پيش يعني از ساعات ۱۶ به بعد شروع شد. اما اين ويروس قطعي از روز سه شنبه به جان اينترنت افتاد و امکان ارسال و دريافت اي ميل را از کليه هموطنان ايراني سلب کرد. قطع گسترده سرويس هاي ارتباطي مشکلات عديده و بسياري را براي مردم به وجود آورده است.
با اختلالات پيش آمده دولت الکترونيک هم در اين ميان از پا در آمده است و خدمات دهي اين مراکز نيز تعطيل شده است. ديروز اعتماد درصدد برآمد طي تماس هايي اين موضوع را بررسي کند اما هيچ مسوولي جواب نداد. قطعي ارتباطات هم داد مجلس را درآورد و مجلس خواستار پايان دادن به اين وضعيت بود که محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به مجلس برود و پاسخگوي مجلس در برابر وضعيت فعلي باشد.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating