دوشنبه، تیر ۲۲، ۱۳۸۸

بلوچستانءِ راجی زرمبش اعلام اعدام مبارزین بلوچ توسط رژیم را شدیداً محکوم میکند

سران رژیم ظالم ایران در روز چهارشنبه ۱۷ تیر ۱٣٨٨ اعلان کردند که بیدادگاه-شان در بلوچستان ۱۲ نفر بلوچ را باصطلاح محاکمه و حکم اعدام شان را صادر کرده اند و در طی چند روز دیگر آنها را اعدام خواهند کرد.
رژیم دیکتاتور ضدبلوچ ایران با بنمایش گذاشتن اعترافات ساختگی، نشان داد که چه بیرحمانه با این افراد در زندان رفتار کرده است. این عمل غیرانسانی رژیم سبب شد تا مولوی عبدالحمید سخن به لب بیاورد و بگوید که" معمولا زندانیان و بازداشت شدگان چنین سخنانی را به دو دلیل بر زبان می آورند "یا به امید تخفیف در مجازات و یا بر اثر خوف و وحشت". مولوی عبدالحمید از مسئولین رژیم، از آوردن بازداشت شدگان در اماکن عمومی و اجبار کردن آنان به اعتراف انتقاد کرد. بدون هیچ شکی این افراد در زندانهای رژیم مورد ضرب وشتم و شکنجه های سخت قرار گرفته اند، و محاکمه شان هم خارج از هرگونه استاندارد منصفانه و انسانی میباشد.
بطور متوسط هر هفته در بلوچستان، رژیم حکم اعدام را بر بلوچها باجرای در میاورد. بنابر آمارهای رسمی رژیم، میزان اعدام در ایران، در بلوچستان ببالاترین سطح است. تلاشهای سازمان عفو بین الملل و مجامع حقوق بشری جهان در مورد اعدامهای بلوچستان تا کنون نتایج مطلوبی را بهمراه نداشته اند، ولی قابل تقدیر هستند. رژیم کماکان درخواستهای انسانی این مجامع را رد میکند و به اعدام شتابزده بلوچها دست میزند. متاسفانه از سوی مجامع حقوق بشری ایران کمتر اعتراضی در مورد اعدام بلوچها دیده میشود. این مدافعان حقوق بشری بیشتر به مسایل تهران و و نقض حقوق بشر درمناطق خودی اظهار نگرانی میکنند و دست به اعتراض بر علیه رژیم میزنند.
بنظر بلوچستان راجی زرمبش، مسئله حقوق بشر مرز و قومیت نمیشناسد و این وظیفه هر انسان آزدادیخواه و دمکرات است تا به بدفاع از همه انسانهای تحت ستم بپردازند. بلوچستان راجی زرمبش باز هم از مجامع و مدافعین حقوق بشر در ایران درخواست میکند تا همگام با ما در مورد نقض حقوق بشر در بلوچستان و نیز برای توقف اعدامهای بیرویه در بلوچستان بویژه برای توقف اعدام این ۱۲ نفر بلوچ دست به اعتراض بزنند و با صدایی بلند سیاست اعدام رژیم در بلوچستان را محکوم نمایند.
بلوچستان راجی زرمبش از سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر و نیز کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد میخواهد تا به مدد این ۱۲ نفر بلوچ که حکم اعدامشان هر لحظه ممکن است توسط رژیم ایران اجرای شود، دست به اقدامهای موثرتری بزنند و جان آنها را از اعدام نجات دهند.
بلوچستان راجی زرمبش اعلام اعدام مبارزین بلوچ توسط رژیم را شدیداً محکوم میکند و تلاش میورزد تا مانع اعدام این ۱۲ نفر بلوچ شود.
بلوچستان راجی زرمبش

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating