شنبه، مرداد ۰۳، ۱۳۸۸

کاک حسن اميني از علماي منطقه کردستان در هواپيما بازداشت شد

کاک حسن اميني حاکم شرع منطقه کردستان و از علماي صاحب نام سني مذهب کرد که براي شرکت در مراسم فارغ التحصيلي طلاب علوم ديني مدرسه دارلعلوم به زاهدان رفته بود پس از شرکت در مراسم و انجام سخنراني در هنگام سوار شدن به هواپيماي پرواز زاهدان به تهران دستگير شد.
کاک حسن اميني حاکم شرع منطقه کردستان و از علماي صاحب نام سني مذهب کرد که براي شرکت در مراسم فارغ التحصيلي طلاب علوم ديني مدرسه دارالعلوم به زاهدان رفته بود پس از شرکت در مراسم و انجام سخنراني در هنگام سوار شدن به هواپيماي پرواز زاهدان به تهران دستگير شد.کاک حسن اميني در اين مراسم در سخنراني خود به تحليل اوضاع کشور پرداخت و با نقد رويه هاي جاري پس از انتخابات، به بازداشت هاي گسترده فعالان سياسي، اجتماعي و دانشجويان اعتراض کرد. لازم به ذکر است حوزه علميه دارالعلوم زاهدان هم اکنون يکي از بزرگترين مراکز ديني و علمي اهل‌سنت ايران است.

همه ساله تعداد زيادي عالم‌ ديني و حافظ قرآن اعم از مرد و زن از اين حوزه فارغ‌التحصيل مي‌شود، که مراسم با شکوهي به مناسبت فارغ‌التحصيلي آنان به نام ختم صيحيح بخاري برگزار مي‌شود.
کتاب صحيح بخاري به اتفاق اهل‌سنت و جماعت صحيح‌ترين کتابي است که بعد از کتاب‌الله قرار دارد اين کتاب در قرن سوم هجري توسط امام محمدبن اسماعيل بخاري به رشته تحرير در آمد که مورد استقبال همه محدثين عالم اسلام قرار گرفت.
دعوت از علماي کشورهاي چون پاکستان ، هندوستان ، امارات ، سوريه ،عربستان ، افغانستان ، تاجيکستان آسياي ميانه نيز يکي ديگر از ويژگي هاي اين مراسم است.درمراسم ختم بخاري امسال ۱۰۵ فارغ التحصيل مرد ، ۴۴ حافظ کل قرآن مرد ، ۶۳ فارغ التحصيل زن و ۶ حافظ کل قرآن زن معرفي شدند.همايش ختم صحيح بخاري در حوزه علميه درالعلوم اهل‌سنت زاهدان سابقه ۱۸ ساله دارد.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating