یکشنبه، مرداد ۰۴، ۱۳۸۸

این ولایت فقیه که اینها می گویند، یعنی چه؟

از آنجایی که اخیراً همانند سی سال گذشته موضوع ولایت فقیه، ویژگیهای او، جایگاه وی، اختیارات و وظائف مشارالیه و ارتباط نامبرده با شخص مشکوکی به نام رئیس جمهور، به یکی از موضوعات بسیار مورد توجه و بحث برانگیز در محافل خصوصی و خیلی خصوصی (غلط بکند کسی بخواهد در محافل عمومی بحث کند، خونش پای خودش) تبدیل شده است. در اینجا تعاریف ارائه شده طی یک هفته گذشته از این موجود قابل بحث، از سوی سایر موجودات غیر قابل بحث، جهت استحضار شما ملت ولایت پذیر ذکر شده و درپایان نتیجه گیری می گردد:
علم الهدی، امام جمعه مشهد: مشروعيت رييس جمهور منتخب بستگي به مقام معظم رهبري دارد و با تنفيذ حكم رهبر معظم انقلاب، اين رئيس جمهور قانوني و شرعي مي شود چراكه 24 ميليون راي مردم اين گونه است که مردم و راي آنها حکم صفرها و تنفيذ مقام معظم رهبري حکم عدد اصلي را دارد که بدون وجود عدد اصلي صفرها هرچقدر هم که باشند، بي معني هستند
بیانیه صدا و سیما به نمایندگی از مجلس خبرگان!!!: اعتبار همه مناصب و مقامات حکومتی ناشی از نصب مستقیم و غیرمستقیم و تایید ولی فقیه است و اگر تنفیذ انتخاب مردم از سوی ولی فقیه صورت نگیرد، ریاست جمهوری طاغوت است و مشروعیت ندارد.
محمد یزدی (امام جمعه سابق تهران و رئیس اسبق قوه قضائیه معروف به لاستیک دنا): در حكومت اسلامي مشروعيت و مقبوليت با يكديگر متفاوت است و همراهي مردم، براي حكومت مشروعيت ايجاد نمي‌كند.
اما در ادامه توجه شما را به پرسش و پاسخ مصباح یزدی (متخلص به استاد تمساح و با اسم مستعار پدر معنوی ا.ن) در باره ولايت فقيه جلب می نمایم. (
منبع) اگر حالی دست داد بنده را از آن دعاهای خیرتان محروم بفرمایید لطفاً!
س: آیا ولایت فقیه مستقیما توسط مردم انتخاب می شود؟
ج: بدلیل اینکه عقل مردم قاصر از پی بردن به فقیه افقه ، اعدل، اعلم و اتقی می باشد، ولی فقیه بصورت غیر مستقیم و از طریق مجتهدین تایید شده از طرف شورای نگهبان انتخاب می شود و لذا بصورت انتخاب غیر مستقیم مردم می باشد. البته اینها همه ظواهر امراست و الا انتخاب مستقیما توسط خداوند تبارک و تعالی انجام می شود و اوست که دلهای مجتهدین مجلس خبرگان را بسوی ولی فقیه می گرداند.
س: آیا ولایت فقیه محدودیت زمانی دارد (مثلا چهار یا پنج سال) یا مادام العمر است؟
ج: بدلیل اینکه ولی فقیه نایب امام معصوم ومنتخب و منصوب از طرف خداوند تبارک و تعالی است ، نامحدود و مادام العمر است.
س: آیا ولی فقیه در مقابل سایرین پاسخگوست؟
ج: خیر ، ایشان فقط در مقابل خداوند تبارک و تعالی پاسخگوست و در مقابل سایر افراد غیر پاسخگوست.
س:آیا ولی فقیه برای مردم عادی نقد شدنی است؟
ج:خیر همانگونه که عنوان شد عقل مردم عادی قاصر ازورود به این مسائل است و اساسا مردم عادی حق ورود به سیاست را به این معنا ندارند.
س:آیا ولی فقیه از طرف سایر فقها نقد شدنی است؟
ج: خیر ، سایر فقها حق دخالت در حکومت را از حیث اینکه فقیه هستند ندارند و از این لحاظ فرقی با مردم عادی ندارند ،لذا موضع سایر فقها و حتی مراجع نیز اطاعت است و ولی فقیه برای فقها نیزمثل سایرمردم غیر قابل نقد است.
س: آیا اعضا مجلس خبرگان رهبری یا رئیس ان میتوانند از رهبری سئوال نمایند؟
ج: مجلس خبرگان رهبری مجرای تجلی و ظهور مقام عظمای ولایت است ولی در ادامه کارهر گونه نظارت به هر صورت باطل است و حتی نوشتن نامه به ایشان حرمت شکنی محسوب می شود چون همانگونه که گفته شد از ایشان نباید در مورد اعمالشان سئوال کرد
س: اختیارات مقام عظمای ولایت محدود است یا نامحدود
ج: مقام عظمای ولایت دارای اختیارات نامحدود است و می توانند درزمانی که لازم می بینند حتی واجبات شرعی مثل حج را نیزبرای مدت محدود تعطیل کنند تا چه رسد به تصمیمات جزئی تراز قبیل عزل و نصب مقامات و …
س: آیا اختیارات مقام عظمای ولایت به مکان خاصی ( مثلا یک کشور خاص) محدود می شود؟
ج: خیر ، اختیارات مقام عظمای ولایت هیچ قید مکانی ندارد و ایشان ولی امر مسلمین جهان هستند
س: آیا قانون اساسی قیدی برای اختیارات مقام ولایت محسوب می شود؟
توضیح اینکه دریافتیم که اختیارات مقام عظمای ولایت در قید مکان و زمان خاص نیست، حال در خصوص قوانین وضع شده از طرف بشر (مثل قانون اساسی) چطور؟
ج: خیرانچه در قانون اساسی در رابطه با اختیارات مقام عظمای ولایت امده صرفا نمونه و کف اختیارات است و نه سقف ان و همانگونه که از عنوان ولایت مطلقه مشخص است ، این ولایت مطلقه بوده و در هیچ قید قانونی نمی گنجد و الا مطلقه نبود.
س: با توجه به دستور و تاکید قران کریم مبنی بر بر مشورت ، آیا شورای فقها میتواند گزینه دیگری باشد؟
ج: خیر ، ولایت درادامه رسالت و امامت بوده و در هر زمان مجرای فیض و عنایت الهی واحد است و لذا شورای فقها باطل است.
س: موضع ما در مقابل اوامر ایشان چه باید باشد؟
ج: چون ایشان نایب امام زمان (عج) می باشند، موضع مردم عادی ما در قبال ولایت مطلقه، باید اطاعت مطلقه باشد و تفکر و سئوال در مورد عملکرد ایشان از وساوس شیطان است که باید به خداوند متعال پناه برد. نتیجه گیری علمی: در حال حاضر امت شهیدپرور همیشه در صحنه صفرهایی هستند که از لحاظ دماغی دچار نقص فنی بوده و عقلشان قاصر از درک مسائل روز بوده و سایر فقها و علما هم که عددی نیستند که بخواهند جلوی ولی فقیه قد علم کنند.
نتیجه گیری اخلاقی: ای بی تربیتهایِ افراط گرایِ قدرت پرستِ مستبدِ ظالمِ زورگویِ بی شعور، خر خودتان هستید. آخ! فکر کنم وسوسه شدم.
نتیجه گیری فکاهی: از حاج آقا پرسیدند از شما تن پرورتر هم هست؟
گفت: بله، آنهایی که می گویند حاج آقا التماس دعا!

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating