چهارشنبه، مرداد ۰۷، ۱۳۸۸

بیانیه مکتب قرآن کردستان در رابطه با بازداشت کاک حسن امینی

حرکت اسلامی مکتب قرآن کردستان در بیانیه ای با اعلام حمایت قاطع از مواضع کاک حسن امینی (حفظه الله) در مراسم فارغ التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان موسوم به ختم بخاری ٬ آزادی سریع و بی قید و شرط ایشان را خواستار شدند که متن کامل آن بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ: ۶/۵/۱۳۸۸
مردم مسلمان و آزاده ی ایران!
هر ساله مراسمی به مناسبت فارغ التحصیلی طلاب علوم دینی مدرسه ی دارالعلوم زاهدان در آن شهر با شركت عموم مردم و جمع كثیری از علما و اندیشمندان داخل و خارج كشور برگزار می شود. امسال نیز همچون سالهای گذشته كاك حسن امینی عالم برجسته و نام آشنای اهل سنّت، حاكم شرع مردمی كردستان، فعال مدنی و رئیس شورای رهبری مكتب قرآن كردستان به اتفاق جمع كثیری از علما، طلاب، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم كردستان جهت شركت در آن مراسم به زاهدان سفر كرده، در جریان برگزاری مراسم روز جمعه مورخ ۲/۵/۸۸ در جمع چند صد هزار نفری مردم حضور یافته و حول محورهای زیر به ایراد سخنرانی پرداختند:
‌أ) بیان مسائل، مشكلات و مصائب اهل سنّت ایران در حال حاضر و همچنین طی ۳۰ سال گذشته و نادیده گرفته شدن اصول ۱۲ و ۲۳ قانون اساسی ایران.
‌ب) عدم اجرای اصلهای ۱۵ و ۱۹ قانون اساسی در خصوص حقوق اقلیتهای قومی.
‌ج) حوادث و اتفاقات پس از انتخابات دوره ی دهم ریاست جمهوری و عدم توجه به اصل ۲۷ قانون اساسی و بی توجهی به خواسته های مشروع ملت ایران.
ایشان همان روز پس از پایان مراسم و حین بازگشت به سنندج در فرودگاه زاهدان، - و البته پس از سوار شدن به هواپیما - توسط مأمورین امنیتی دستگیر و به مكان نامعلومی منتقل شده اند و تاكنون از محل نگهداری و شرایط و وضعیت این دانشمند اهل سنّت از سوی مقامات مسؤل هیچگونه اطلاع و اجازه ی هیچ نوع تماسی با وی به خانواده و شاگردان و همفكرانش داده نشده است.
لازم به ذكر است كه از همان ابتدای دستگیری ایشان، امام جمعه و مدیر حوزه ی دارالعلوم مكّی زاهدان و از رهبران برجسته اهل سنّت ایران، مولانا عبدالحمید، و سایر مسؤلین و مدرسین حوزه ی دارالعلوم و بسیاری از شخصیتهای منطقه، تلاشهای زیادی را در جهت ایجاد ارتباط با كاك حسن امینی و فراهم شدن زمینه رهایی ایشان از بند اسارت به عمل آورده اند كه علی رغم وعده های مكرر مسؤلین اجرایی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان، نتیجه ای حاصل نشده است.
بنابراین مكتب قرآن كردستان ضمن تقبیح و محكوم كردن این اقدام غیر دینی و غیر قانونی موارد ذیل را جهت اطّلاع و توجه مردم مسلمان و همه ی آزادیخواهان و طبعاً مسؤلین حكومتی اعلام می دارد:
۱-بنابر آموزه های دینی و با توجه به آیات قرآن و سیره ی عملی پیامبر گرامی اسلام (ص) و روش بزرگان دین، پیش آمدن ابتلا برای مؤمن امری قطعی و غیر قابل تردید و انكار است. لذا این حادثه را در راستای تحقق وعده های الهی نسبت به این مجاهد نستوه اهل سنّت، ـ با توجه به مفاد آیات قرآن كریم و احادیث نبوی ـ می دانیم.
۲-تمامی سخنان كاك حسن امینی در چارچوب اصول قانون اساسی و ضوابط دینی بوده است و همه می دانیم كه بنا به تصریح احادیث شریف: «مَنْ رَأی مِنْكُمْ مُنْكَرَاً فَلْیُغَیِّرْهُ بِیَدِهِ، فَانْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَبِلِسانِهِ و اِنْ لَمْ یَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ وَ ذَلكَ أضْعَفُ الایمانِ» و «مَنْ أصْبَحَ وَ لَمْ یَهْتَمَّ بِأمُورِ الْمسلمینَ فَلَیْسَ بِمُسلمٍ»، دفاع از حقوق مذهبی و ملّی و آزادیهای مدنی از وظایف و تكالیف َهر فرد مسلمان و آزادیخواه می باشد.
لذا مكتب قرآن كردستان با قاطعیت تمام ضمن تأیید مواضع این شخصیت دینی و برجسته ی اهل سنّت، حمایت خود را از سخنان ایشان اعلام داشته، در واقع این سخنان را ادامه ی مسیر این حركت دینی و وفاداری به آرمانهای مرحوم علاّمه كاك احمد مفتی زاده- رحمه الله – در راستای تأدیه حقوق حقه ی اهل سنت و ملت ایران می داند.
۳-نظر به اینكه كاك حسن امینی در ۶۳ سالگی به سر می برد و در طول سالهای زندگی هیچگونه مشكل حادّ جسمی نداشته اند، و با توجه به اینكه به صورت غیر قانونی توسط مأمورین امنیتی بازداشت شده اند، لذا مقامات و مسؤلین اجرایی، قضایی و امنیتی حكومت ایران مسؤل حفظ جان و سلامتی وی بوده؛ مسؤلیت هرگونه اهمال در این زمینه، متوجه آنان می باشد.
۴-از همه ی آزادیخواهان، دلسوزان و شخصیتهای متعهد دینی و ملّی انتظار می رود كه ضمن حمایت و دفاع از آزادیهای مشروع و قانونی در چارچوب قانون اساسی، به وظیفه ی شرعی و ملّی خود در قبال رهبران مظلوم اهل سنّت و سایر آزادیخواهان عمل كنند.
۵-حركت مكتب قرآن كردستان ضمن تأكید مجدد بر حمایت از مواضع رئیس شورای رهبری خود، دانشمند گرامی، كاك حسن امینی، به مقامات و مسؤلین اجرایی و قضایی و امنیتی توصیه می كند كه چنین اقداماتی خلاف نصوص قانون اساسی و موازین دین و عرف انسانی و بشری بوده و به وحدت میان ملّت لطمات جبران ناپذیری وارد می كند.
لذا انتظار می رود در اسرع وقت موجبات رهایی بی قید و شرط ایشان را فراهم نموده، از ایجاد تفرقه و تنش بیشتر خودداری كنند.
۶-نظر به حساسیت اوضاع فعلی كشور و به جهت پیشگیری از سوء استفاده ی بدخواهان دین و ملّت، از كلیه ی مردم و دوستداران و همفكران كاك حسن امینی انتظار می رود كه با عقلانیت و سعه ی صدر نسبت به این موضوع برخورد نموده، از هر نوع اظهار نظر و برخورد احساسی كه مغایر با مصالح اهل سنّت ایران باشد، پرهیز نموده و با همفكری، شورای رهبری مكتب قرآن كردستان را در مدیریت این بحران یاری نمایند.
امید است با رحمت الهی، مسؤلین امر مدبرانه با این قضیه برخورد نموده و از تحریك بیشتر عواطف دینی و ملی اهل سنّت و سایر ملت ایران خودداری نمایند.
از طرف شورای رهبری مكتب قرآن كردستان:
عزت حلاق
با تشکر از سایت ناجی کرد
http://www.najeekurd.com/

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating