جمعه، مرداد ۰۲، ۱۳۸۸

مبارزه مردم ایران از طریق قطع شبکه برق

براساس گزارش مجله تایم، سه‌شنبه شب هزاران نفر از مردم خشمگین تهران با روشن کردن هم‌زمان وسایل خانگی مانند اتو، آبگرم‌کن و توستر تلاش کردند در ساعت ۹ شب شبکه برق را قطع کنند. در نتیجه این اقدام مردم، برق خیابان‌های تهران‌پارس در شرق تهران برای مدتی قطع شد.
مجله تایم گزارش داد خاموشی شبکه برق سراسری تهران یکی از روش‌های مبارزه مردم با سرکوب اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری است.تایم نوشت: دولت ایران در تازه‌ترین اقدام خود پس از انتخابات جنجالی ۲۲ خرداد، سه‌شنبه عصر دسترسی به اینترنت و شبکه تلفن همراه را قطع کرد اما مردم در اقدامی هماهنگ روش‌هایی به جز تجمع در خیابان‌ها مانند قطع شبکه برق را انتخاب کردند.براساس این گزارش سه‌شنبه شب هزاران نفر از مردم خشمگین تهران با روشن کردن هم‌زمان وسایل خانگی مانند اتو، آبگرم‌کن و توستر تلاش کردند در ساعت ۹ شب شبکه برق را قطع کنند.در نتیجه این اقدام مردم، برق خیابان‌های تهران‌پارس در شرق تهران برای مدتی قطع شد.این اقدام مردم در اعتراض به سرکوب معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد است که ادامه این اعتراض‌ها در روز سه‌شنبه سالروز قیام ۳۰ تیر با خشونت بیشتر ماموران امنیتی و نیروهای بسیج همراه بود.تایم افزود یک استراتژی تقریبا جدید که مردم در روز ۳۰ تیر به‌خاطر حضور سنگین نیروهای بسیج و سپاه اطراف هفت تیر و کریم خان به‌کار گرفتند این بود که به میان جمعیت شاغلی که از کار برمی‌گشتند، رفتند تا نماد سبز آنها به چشم نیاید و بعد شعارهایی مانند «مرگ بر دیکتاتور» سردادند.
و به گزارش توئيتر، همان شب در چند منطقهٔ در تهران به طور یقین برق قطع شده است. شهرک غرب (حداقل در قسمت وسعی از آن)، آریا شهر (صادقیه و اتوبان اشرفی اصفهانی)، تهران پارس،بسیاری از معابر و اتوبانها، قسمتهای غربی اتوبان نواب صفوی (منطقهٔ ۱۰ تهران)، قسمتی‌ از منطقهٔ ۳ شهرداری تهران.
و این گزارش می افزاید: همان شب، اخبار ساعت ۹ صداي دینگ دینگ نداشت و ۲ دقیقه دیر پخش شد ـ راس ساعت ۹ همه آماده بودیم با شنیدن صدای دینگ دینگ وسایل برقی رو بزنیم به برق. ساعت شد ۹ خبری از اخبار نبود… شد ۹:۰۱ بازم خبری نبود پیام بازرگانی میداد، در نهایت ساعت ۹:۰۲ اون هم بدون دینگ دینگ یه راست رفت رو اخبار . با اینکه برق ها توي منطقه ما قطع نشد ولی ما به هدفمون رسیدیم.
و بر اساس نوشته (badhijab.wordpress ): اینکه صدا و سیما اخبار را دقایقی‌ دیر تر پخش کرد (همین یعنی‌ پیروزی) در چند منطقهٔ در تهران به طور یقین برق قطع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating