پنجشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۸۸

تیر ۱۸«پرتاب گاز اشک‌آور به تجمع‌کنندگان تهران»


نیروهای انتظامی ایران به سوی صدها تن از تظاهرکنندگان امروز گاز اشک‌آور پرتاب کردند.»به گزارش خبرگزاری فرانسه از شاهدان عینی صدها تن از افراد پلیس که بسیاری از آن‌ها لباس مأموران ضد شورش را بر تن دارند امروز، پنج‌شنبه در خیابان‌های نزدیک به دانشگاه تهران مستقر شده‌اند.
بنا بر گزارش‌ها، با وجود تهدید استاندار تهران به برخورد شدید با کسانی که به مناسبت ۱۸ تیر در خیابان‌ها حضور پیدا کنند، صدها تن امروز به منظور برگزاری سالگرد ۱۸ تیر امروز به خیابان‌ها آمده‌اند.
شاهدان عینی به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که صدها نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد از نقاط مختلف به سوی دانشگاه تهران در حال حرکت هستند و ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن با سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» خواستار پیوستن پلیس به آن‌ها شده‌اند.
هجدهم تیرماه، سالگرد حمله نیروی انتظامی و لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران واقع در امیرآباد شمالی است. در پی تحصن اعتراض‌آمیز دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به توقیف روزنامه سلام، با ورود نیروی انتظامی به این کوی، این تحصن به خشونت کشیده شد.

شاهدان عینی: ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن با سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» خواستار پیوستن پلیس به خود هستند
فراخوانی که طی روزهای گذشته از طریق فیس بوک، پست الکترونیکی و سایت‌های اینترنتی منتشر شده، مردم را به «راهپیمایی سکوت» در روز ۱۸ تیر دعوت کرده‌است.
شاهدان عینی هم‌چنین خبر داده‌اند که در چندین میدان اصلی تهران برگه‌های پخش شده که در آن‌ها از مردم خواسته شده تا به راهپیمایی روز پنج‌شنبه بپیوندند.
مرتضی تمدن، استاندار تهران امروز گفت: «اگر افراد معدودی بخواهند با گوش دادن به فراخوان شبکه‌های ضد انقلاب، تحرک ضد امنیتی داشته باشند زیر گام‌های مردم هوشیار ما له خواهند شد.»
این هشدار استاندار تهران امروز پس از ابراز نگرانی جدی هشت کشور صنعتی جهان (جی ۸) نسبت به خشونت پس از انتخابات در ایران اعلام شد.
در سال‌های گذشته نیز گروه‌هایی از دانشجویان مراسمی برای سالگرد ۱۸ تیر برگزار کرده‌اند.
راهپیمایی امسال به این مناسبت در حالی برگزار می‌شود که پس از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری و اعلام نتایج آن میلیون‌ها نفر به تظاهرات اعتراض‌آمیز پرداختند و این راهپیمایی‌ها با خشونت و سرکوب دولتی مواجه شد.
با وجود این سرکوب‌ها و بازداشت بیش از دو هزار نفر، میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد اصلاح‌طلب دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته‌اند اعتراضشان به آنچه «تقلب در انتخابات» می‌دانند را ادامه خواهند داد.
http://zamaaneh.com/news/۲۰۰۹/۰۷/post_۹۶۵۵.html

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating