نخستين هواپيماي خلبان دار دنيا که مي تواند تنها با استفاده از انرژي سلول هاي خورشيدي پرواز کند و به گفته سازنده آن دي اکسيد کربني منتشر نمي کند، در فرودگاه هامبورگ آلمان به پرواز در آمد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، "يوهان دتريخ ورنر" از مرکز هوافضاي آلمان گفت: قابليت هاي عملکردي و کارآيي سلول هاي خورشيدي را آن قدر بهبود بخشيديم که اکنون يک هواپيماي خلبان دار مي تواند با استفاده از انرژي توليدي آن به پرواز درآيد.
وي افزود: با پرواز اين هواپيما، توان واقعي اين فناوري و شايد کاربردهاي آن را در بخش هوافضا نشان داديم.
اين هواپيما که روز سه شنبه به پرواز در آمد، با همکاري مرکز هوافضاي آلمان، Lange Aviation و BASF Fuel Cells آلمان و Serenergy دانمارک ساخته شده است.
اين گلايدر که Antares DLR-H2 نام دارد مي تواند در برد 750 کيلومتري و به مدت پنج ساعت پرواز کند.
اين سيستم از هيدروژن به عنوان سوخت استفاده مي کند و طي يک واکنش الکتروشيميايي مستقيم با اکسيژن هواي اطراف و بدون آنکه فرآيند سوختن روي دهد، آن را به انرژي برق تبديل مي کند.
تنها فرآورده جانبي تبديل انرژي، آب است و در صورتي که سوخت هيدروژني با استفاده از منابع انرژي تجديد شدني توليد شود، اين گلايدر واقعا بدون دي اکسيد کربن خواهد بود.
چهارشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۸
پرواز نخستين هواپيماي خورشيدي جهان
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر