پنجشنبه، تیر ۱۱، ۱۳۸۸

موسوى از سوى "بسيج دانشجويى" متهم به "محاربه با خدا" شد

العربیه : نيروى بسيج دانشجويى در تهران با تقديم دادخواستى به دادستانى كل خواهان آن شد كه ميرحسين موسوى با 9 اتهام تحت محاكمه قرار گيرد. بنابه گزارش (العربيه. نت) در روز پنج شنبه 2/7/2009 كانديداى رياست جمهورى و نخست وزير ايران در زمان جنگ ايران و عراق (1980 تا 1988) از سوى بسيج دانشجويى متهم به آن شده كه مرتكب جرمهايى از قبيل "محاربه با خدا، و رسول او و افساد در زمين گشته است.گفتنى است كه مجازات چنین اتهامی در ایران اعدام است و در طول 30 سال گذشته افرادی به این اتهام اعدام شده اند. اين شكايت نيروى بسيج دانشجويى درست ساعاتى بعد از زمانى تقديم دادستانى تهران شد كه مهندس موسوى مجدداً حكومت ايران را به دست بردن در انتخابات متهم كرد و دولت محمود احمدى نژاد را غير قانونى خواند. وى بر اين اساس تأكيد كرد كه به مطالبات خود براى لغو نتايج انتخابات از طريق كانالهاى حقوقى اقدام خواهد كرد.

"اعترافات زير شكنجه"
يك نماينده ى بانفوذ پارلمان ايران كه نخواست نامش فاش شود، خبر از آن داد كه بعضى از چهره هاى سرشناس مخالف دولت كنونى مورد شكنجه واقع شده و مجبور به "اعترافاتى" عليه خود شدند. اين "اعترافات" حكايت از آن دارد كه آنان "در يك كشور عرب در منطقه ی خليج" دوره هاى خاصى را براى برپايى "انقلاب مخملى" و سرنگونى رژيم ايران ديده اند. اين نماينده مى گويد كه از جمله ى اعتراف كنندگان، محمدعلى ابطحى نايب رئيس و معاون حقوقى محمد خاتمى در زمان رياست جمهورى اش بود. وى مى افزايد كه ابطحى مكرراً گريه كرده است و وقتى در اين فيلم ويدئويى به او مى گويند كه خلع لباس خواهد شد، با خوشحالى از چنين مجازاتى استقبال مى كند. منابع خبرى مى گويند كه سازمان صداو سيما (يگانه نهاد رسانه اى سمعى-بصرى رسمى در ايران) قصد آن دارد كه فيلمهاى چنين "اعترافاتى" را به نمايش عموم بگذارد.از سوى ديگر مخالفان موسوى در پارلمان قصد آن دارند كه او را به اتهام تلاش براى تضعيف نظام جمهورى اسلامى ايران به دادگاه بكشانند. آنان در حال جمع آورى امضاء به همين منظور هستند. ليكن هنوز اقدامى قضايى در اين زمينه نكرده اند.

"انقلاب مخملى" یا "کودتای مخملی" از ديد خاتمى
سيد محمد خاتمى رئيس جمهورى پيشين ايران، ضمن رد بحث "انقلاب مخملى" اظهار داشت كه ملت عليه خود و نظام انتخابى اش "انقلاب مخملى" نمى كنند، وى افزود عليه ملت ايران "کودتای مخملى" شده است زيرا نظامى كه امام خمينى بنيان گذاشت با تكيه بر مشروعيت ناشى از انتخاب مردم بود. خاتمى تأكيد كرد كه انتخابات دچار تقلب شده و مردم معترض را به گلوله مى بندند، بازداشت مى كنند و زير ضرب تبليغات گمراه كننده قرار مى دهند. در حالى كه فيلمهايى در وبگاهها ارائه شده است كه نيروهاى بسيج و پليس را در حال تخريب خودروها و موتورسيكلتهاى مردم نشان مى دهد، پليس ايران رسماً اعلا كرده است كه 1032 نفر "اغتشاشگر" را دستگير كرده است كه تعدادى از آنها آزاد شده اند. اين نيرو آمار كشته شدگان حوادث اخير را 20 نفر اعلام كرده است. پليس ايران مى گويد كه 500 نفر از افرادش در جريان درگيريها زخمى شدند. اين در حالى است كه دفتر سازمان ايرانى حقوق بشر در پاريس اعلام مى كند كه در حال حاضر هنوز 2000 تن از معترضان به انتخابات در بازداشت به سر مى برند.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating