شنبه، تیر ۱۳، ۱۳۸۸

شهروند لبنانی اعتراف کرد که دستور بمب گذاری در سفارتخانه اسرائیل در باکو را از سپاه گرفته است

شهروند لبنانی که به اتهام تلاش برای بمب گذاری در سفارتخانه اسرائیل در باکو و پایگاه رادار قبله بازداشت شده بود اعتراف کرد که برای انجام این ماموریت از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران دستور گرفته است.
بنابه گزارش خبرگزاری ترند نیوز، روز جمعه کرک علی محمد در جریان محاکمه اش در دادگاه ویژه باکو گفته است که بعد از ورودش به ایران از طرف سپاه پاسداران به وی شناسنامه شهروندی ایرانی صادر گردیده و به آذربایجان فرستاده شده است.وی اعتراف کرده است که هدفش از سفر به آدربایجان جمع آوری اطلاعات درباره اشخاص مرتبط با سفارت اسرائیل و تحویل این اطلاعات به سپاه پاسداران بوده است.بگفته علی محمد بعد از جمع آوری اطلاعات لازم قرار بود سپاه پاسداران سفارش انفجار در سفارتخانه را بدهد.وی گفته است که در مورد بمب گذاری در پایگاه رادار قبله هیچ سفارشی از سپاه نگرفته است و از این مسئله بیخبر میباشد.بر اساس قانون کیفری این اشخاص متهم به خیانت به دولت، تلاش به ترور، جاسوسی و دیگر جنایات میباشند. دو تن از مجرمین کرک علی محمد، نجم الدین علی حسین شهروند لبنان هستند. 4 نفر دیگر جاوید محمداف، ودادی رسول اف، مشفق آمان اف و افغان بالاش اف شهروند آذربایجان میباشند. آنها در ماه می سال گذشته بازداشت شده اند.
گفته میشود که در حین بازداشت شهروندان لبنانی شناسنامه ایرانی داشته اند.کرک علی محمد و نجم الدین علی حسین از طرف سپاه پاسداران، سازمان تروریستی "حزب الله" آموزش دیده و برای انجام عملیات بمب گذاری در سفارتخانه اسرائیل و پایگاه رادار قبله به آدربایجان فرستاده شده اند.قرار بوده است که متهمان آدربایجانی نیز در این عملیات به انها یاری دهند.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating