دوشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۸

روزنامه گاردین: نقش مجتبی خامنه ای در کودتا علیه موسوی

روزنامه گاردین: مجتبی خامنه‌ ای که در رئیس جمهور کردن احمدی نژاد در سال 84 نقش اصلی را داشت، در سرکوب مردم ایران، پس از انتخابات اخیر نیز دست دارد. او 40 سال دارد و در گذشته از دوستان نزدیک سعید امامی بوده است. و در سال 67 مشترکا به انگلستان سفر کرده بودند. او اکنون یکی از موثرترین عوامل کودتای منجر به پیروز اعلام شدن احمدی نژاد شناخته می شود.
مجتبی دومین فرزند علی خامنه ایست. برادر بزرگ وی مصطفی و دو برادر کوچکترش محسن و میثم نام دارند. غیر از میثم همگی معمم اند
برادر بزرگش، حجت السلام و المسلمین سید مصطفی خامنه ای از شاگردان آیت الله مجتهدی و آیت الله شاهرودی است. وی نیز با دختر آیت‌الله عزیز خوشوقت از روحانیون راستگرای حامی احمدی نژاد ازدواج کرده است. برادران کوچکش، حجت السلام سید محسن نیز از شاگردان آیت الله مجتهدی است. دختر بزرگ خامنه ای نیز عروس فرزند آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر رهبری است.
علی خامنه ای از حضور فرزندانش در محافل رسمی و انظار عمومی جلوگیری می کند. چنان که مردم حتی تا انتخابات اخیر و حوادث بعد از آن نمی دانستند رهبر چند فرزند دارد. سید مجتبی به همراه تیم اطلاعاتی‌اش بسیاری از اقدامات را علیه و یا له مسئولین نظام انجام می‌دهد. حتی انتخاب فرماندهان نظامی یا حتی سیاست های اصلی نظام نیز به سید مجتبی نسبت داده می شود. گفته می شود او به شورای فرماندهان سپاه رابطه نزدیکی دارد و دارای نفوذ بالایی در لایه های بالایی نظامی و سیاسی کشور است.
پس از 22 خردادماه امسال و با اعلام پیروزی احمدی نژاد در انتخابات، نام مجتبی بیشتر از همیشه شنیده شد. گفته می شود که در پس کودتای انتخاباتی، سید مجتبی و حمایت آیت الله خامنه ای قرار دارد. سید مجتبی و آیت الله خامنه ای دست به اقداماتی زدند تا مهندس موسوی، منتخب مردم به ریاست جمهوری نرسید و محمود احمدی نژاد برای نیل به مقصود یعنی جلوگیری از به قدرت رسیدن مشارکت و سازمان مجاهدین به این مقام منصوب شود.
سید مجتبی با دختر غلامعلی حدادعادل ازدواج کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating