دوشنبه، تیر ۱۵، ۱۳۸۸

اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا نام صداوسيماي رژیم را از فهرست كشورهاي شركت ‌كننده در مجمع عمومي سالانه‌اش‌ حذف کرد


ایسنا رژیم : اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا (EBU) نام صداوسيماي ايران را از فهرست كشورهاي شركت‌كننده در مجمع عمومي سالانه‌اش‌ كه در كپنهاگ دانمارك برگزار مي‌شود، حذف كرد. در پي اين تصميم، مقامات صداوسيماي ايران، اين اقدام EBU را «غيرحرفه‌يي» خواندند.
به گزارش سرويس تلويزيون و راديو ايران، اعمال ممنوعيت حضور صدا و سيماي ايران در مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا با واكنش مقامات رسانه‌اي ايران مواجه شد؛ به نحوي كه آنان با صدور بيانيه‌اي اين تصميم را غيرحرفه‌يي و بدور از اخلاق رسانه‌يي اعلام كردند.
اگرچه صدا و سيماي ايران هر ساله يكي از شركت‌كنندگان اصلي اين مجمع عمومي بود، اما اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا با بازپس گرفتن دعوت خود از IRIB، علت اين امر را سياست‌هاي ايران در قبال خبرنگاران خارجي در خلال حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري اعلام كرد.
به نقل از سايت اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا، در بخش ديگري از بيانيه‌ي صداوسيماي ايران آمده‌است: حضور نماينده‌اي از ايران در اين نشست‌ها مي‌تواند به شناساندن مواضع دو طرف به يكديگر كمك كرده و درك متقابل از يكديگر را موجب شود.
صدا و سيماي ايران در اين بيانيه يادآور شده‌است‌: هدف اصلي اتحاديه‌هاي راديو و تلويزيوني منطقه استفاده از تمام ظرفيتهاي رسانه‌اي، جمع‌آوري و انتشار اطلاعات و تامين آزادي رسانه‌اي و تعامل رسانه‌هاي جهان است و رسيدن به اين هدف تنها از طريق تبادل نظرات و دستيابي به ساختاري معقول و منطقي از حوادث جهان امكان پذير است.
در بيانيه IRIB به اين نكته اشاره شده‌است كه بر اساس قانون اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا، تمامي اعضا حق شركت در مجمع عمومي سالانه اين اتحاديه را دارند.
سخنگوي صداوسيماي ايران نگراني اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اروپا از وضعيت خبرنگاران خارجي در ايران را بي‌اساس خوانده و آن را برخلاف واقعيت‌هاي موجود در كشورمان دانسته‌است.
به گزارش ايسنا، پيش از اين اعضاي اتحاديه راديو و تلويوزيون‌هاي اروپا در جشنواره‌هاي بين‌المللي راديوي ايران حضور داشته‌اند و جمعي از اعضاي اين اتحاديه در اجلاس راديو و تلويزيوني كشورهاي عضو اكو در تهران شركت كرده بودند

هیچ نظری موجود نیست:


singles for dating